Monday, April 26, 2010

Sai Inspires 26th April 2010


While rendering Service, the attitude of it being done for one's own satisfaction should not tarnish it. Service must be rendered as an essential part of the process of living itself. This is the real core of true knowledge. It is as core as brick and mortar are to a house that is being built. The activity of service needs the Vidya (true education) that can strengthen our resolve in purifying our thought, word and deed. Such Vidya and service springing from the heart is essential for the country's progress.

Saat memberikan pelayanan pada orang lain, seharusnya pelayanan tidak dinodai dengan sikap untuk kepuasan diri sendiri. Pelayanan harus diberikan sebagai bagian penting dari proses kehidupan itu sendiri. Hal ini adalah inti sebenarnya dari pengetahuan sejati. Bagi sebuah rumah yang sedang dibangun, ini diibaratkan dengan batu bata dan adukan semen. Kegiatan pelayanan memerlukan Vidya (pendidikan sejati) yang dapat memperkuat tekad kita dalam memurnikan pikiran, perkataan, dan perbuatan kita. Vidya yang seperti itu dan pelayanan yang muncul dari hati adalah hal yang diperlukan untuk kemajuan negara.

-Divine Discourse, Vidya Vahini, Chapter VIII.

No comments: