Friday, October 31, 2008

Sai Inspires 31st October 2008 ( How can we persist in seeing the Divine everywhere? How do we leverage the power of Eternal Love in all our actions

There is no living being without the spark of love; even a mad man loves something or somebody intensely. You must recognize this love as but a reflection of the Lord. That is your reality, recognize Him as the Lord residing in your heart. Without that spring of Love that bubbles in your heart, you will not be prompted to love at all. Recognize that spring, rely on it more and more, develop its possibilities, try to irrigate the whole word with it. Discard all touch of self from it. Do not seek anything in return for it, from those to whom you extend it.

Tiada mahluk hidup di dunia ini yang tidak memiliki percikan cinta-kasih; bahkan seseorang yang dilabel sebagai kurang waras sekalipun juga mencintai sesuatu atau seseorang dengan amat sangat. Engkau harus menyadari bahwa cinta-kasih ini adalah refleksi Tuhan. Sebab itulah realitasmu yang sebenarnya, kenalilah Tuhan yang berada di dalam hatimu. Tanpa adanya mata-air cinta-kasih yang bergelora di dalam hatimu, maka engkau tak akan mungkin bisa mencintai semuanya. Carilah mata air itu, dan jadikanlah ia sebagai sumber kehidupanmu. Kembangkanlah segala bentuk kemungkinan untuk memanfaatkan sumber mata-air cinta-kasih tersebut, cobalah untuk memanfaatkannya sebagai sumber irigasi demi untuk manfaat orang banyak. Jauhkanlah unsur-unsur ego daripadanya. Janganlah mengharapkan pamrih dari orang-orang yang telah engkau berikan cinta-kasihmu.

- Sathya Sai Speaks, Vol 3, Ch 212, 6-Sep-63

No comments: