Sunday, December 28, 2008

Sai Inspires 28th December 2008 (What is the test for true devotion? What is the attitude we must cultivate to be a true devotee?)

True devotion must not get dispirited; nor elated or satisfied with lesser gains. It must fight against failure, loss, calumny, calamity, ridicule and against egoism, pride, impatience and cowardice. The Truth that is in all beings is also in you. Search for yourself and discover that unity; that source of courage, of love, of wisdom present in you.

Janganlah engkau mematahkan semangat mereka yang sedang berusaha untuk memupuk devotion (bhakti) sejati; jangan pula engkau cukup berpuas diri dengan hasil yang tidaklah seberapa. Engkau harus berani untuk siap menghadapi kegagalan, kerugian, penderitaan, petaka, hinaan dan disamping itu juga berwasapda terhadap timbulnya sikap egoisme, kesombongan, ketidak-sabaran dan sikap pengecut. Unsur kebenaran yang ada di dalam diri setiap mahluk juga ada di dalam dirimu. Carilah ke dalam dirimu sendiri dan temukanlah unsur pemersatu itu; yang merupakan sumber keberanian, cinta-kasih dan kebijaksanaan.

- Sathya Sai Speaks,  Vol 5, Ch 24, Mar 31, 1965.


No comments: