Sunday, December 7, 2008

Sai Inspires 7th December 2008 (How can you resolve the conflicts in your mind while making choices on the tasks to be performed in a day?)

Go straight along the path of Karma (Action) and Dharma (Virtue) towards Brahma, the Supreme Reality. This is your destiny. Action has to be performed, there is no turning away. Each has his allotted task, according to the status, taste, tendency and earned merit. Do it, with the fear of sin. Welcome pain and grief, so that you take both success and failure as hammer strokes to shape you into a sturdy Sadhaka, spiritual aspirant.

Jalanlah terus di jalur Karma (Action/Tindakan) dan Dharma (kebajikan) untuk menuju kepada Brahma (Tuhan). Inilah takdirmu. Action/Tindakan tetap harus dilaksanakan, tak ada jalan untuk menghindarinya. Setiap orang mempunyai tugas dan kewajibannya tergantung pada karma-phalanya masing-masing. Jalanilah kehidupan ini dengan senantiasa waspada agar tidak terjerumus dalam 'dosa'. Kesulitan dan penderitaan maupun sukses dan kegagalan adalah bagaikan hantaman palu yang akan membuatmu menjadi sadhaka (aspiran spiritual) yang sejati.

- Sathya Sai Speaks, Vol 5, Ch 13, Mar 24 1965.

No comments: