Saturday, August 2, 2008

Sai Inspires 2nd August 2008 (What is Prarabdha Karma and Sanchita Karma? Can the consequences of our actions be overcome with the Grace of God?)

Prarabdha Karma is the one which we are presently undergoing.  and experiencing.  Sanchita means the past Karma.  Agami refers to Karma that will follow in the future.  Prarabdha is in between theSanchita and Agami.  We are experiencing the Prarabdha on account of the previous Sanchita karma.    We should not try to worship God, only for the sake of overcoming the consequences of all our actions. If you worship Him to get His Grace, Prarabdha, Sanchita and all other Karma will become ineffective by themselves.

Prarabdha Karma adalah jenis karma yang sedang kita jalani dan alami saat ini. Sanchita adalah Karma masa lampau, sedangkan Agami adalah karma yang akan terjadi di masa yang akan datang. Dengan demikian, berarti Prarabdha berada di antara Sanchita dan Agami. Kita mengalami Prarabdha (karma) sebagai akibat dari Sanchita karma. Hendaknya kita tidak mencoba untuk beribadah kepada Tuhan hanya dengan maksud agar dapat terhindar dari konsekuensi perbuatan kita. Apabila engkau beribadah kepada-Nya demi untuk memperoleh rahmat & karunia-Nya, maka secara otomatis semua bentuk-bentuk Karma akan menjadi tak berdaya dengan sendirinya.

Divine Discourse, January 6, 1975

No comments: