Sunday, September 7, 2008

Sai Inspires 7th September 2008 (What are the two commands that we must follow every minute in our lives to be successful at what we do? )

You must always remember the two great principles - work and worship, and follow them every minute of your lives. Whatever job you take up, do it to the best of your ability. Do your duty to the best and to the utmost satisfaction of everyone concerned. Even in your home, you must discharge all your obligations and responsibilities. If you are able to satisfy your parents today by discharging your duty in the proper spirit, tomorrow your children will offer you similar satisfaction. If you aspire for a happy and secure life in future, you must lead your present life in a conducive way by discharging all your obligations in the right spirit. If you discharge your responsibility in the right spirit, that will give you real power from the well-deserved authority.

Ada dua prinsip utama yang harus senantiasa engkau ingat, yaitu tentang work and worship (bekerja dan ibadah), ikutilah kedua prinsip ini setiap saat selama rentang kehidupanmu. Apapun juga jenis pekerjaan yang engkau lakukan, maka laksanakanlah sebaik mungkin sesuai dengan kemampuanmu yang maksimal. Jalankanlah tugas/kewajibanmu dengan sebaik-baiknya untuk kepuasan setiap orang. Bahkan di dalam rumah, engkau harus menunaikan semua tanggung-jawab dan kewajibanmu dengan sebaik-baiknya. Apabila orang-tuamu merasa puas atas semangatmu dalam menjalankan tugas-tugasmu, maka kelak anak-anakmu juga akan memberikan kepuasan yang sama bagimu. Jikalau engkau beraspirasi untuk mendapatkan kehidupan yang bahagia dan aman di masa yang akan datang, maka mulai saat ini engkau harus menjalani kehidupanmu secara kondusif dengan melaksanakan semua kewajibanmu secara bersemangat. Apabila hal ini engkau lakukan dengan benar, maka engkau akan dianugerahi daya kekuatan oleh-Nya.

-Divine Discourse, Summer Showers 22, 1972.

No comments: