Wednesday, September 24, 2008

Sai Inspires 24th September 2008 ( How to easily comprehend the principle of oneness in every being, that is present at all times?)

You might wonder and even doubt how it is possible for the Lord to dwell in every being. Have you not seen one single mango seed, grow into a tree which gives thousands of fruits? In each of the fruit, there is to be found a seed, very identical to the one which was first planted. So too, the One Lord, can be found in every being created by His Will.

Engkau mungkin merasa heran atau bahkan meragukan tentang kemungkinan Tuhan yang dikatakan bersemayam di dalam diri setiap mahluk.... Bukankah engkau melihat bahwa dari satu biji buah mangga, bisa bertunas dan akhirnya tumbuh menjadi sebatang pohon besar yang menghasilkan ribuan buah? Dan di dalam setiap buah mangga itu, terdapat pula biji mangga yang identik dengan biji yang telah ditanamkan sebelumnya. Nah, perumpamaan seperti ini berlaku juga terhadap Tuhan Yang Maha Esa, Beliau bisa dijumpai/ditemukan di dalam diri setiap mahluk yang diciptakan oleh-Nya.

-Sri Sathya Sai Speaks, Vol 1 Ch 8, Mar 24, 1958.

No comments: